...

Dlaczego warto pisać e-booki (cz. 1)

pisanie ebooka

Średnio raz na rok słyszę od biznesowych guru, że e-booki się skończyły. Że nie warto już inwestować czasu, energii i pieniędzy w tworzenie e-booków, bo teraz rządzą podcasty/rolki/tutoriale (zależy od guru 😉).

Tymczasem moje doświadczenie płynące ze współpracy z różnymi autorami oraz obserwacja tego, co działa w przypadku marek osobistych pokazują, że e-booki nadal mają się świetnie. Bo na wszystko jest klient. Jedni wolą słuchać, inni oglądać, a jeszcze inni czytać.

Pisałam już kiedyś o zaletach e-booków. Bo one same w sobie są niezwykle cennym produktem. Więc jeśli chodzi Ci po głowie jakiś e-book, jest coś, czym chciałabyś się podzielić z odbiorcami w tej właśnie formie, to poświęć chwilę na przeczytanie tego wpisu. Sprawdź, dlaczego warto wydawać e-booki.

|Autorytet i ekspertyza

Solidnie i uczciwie napisany e-book to Twoja najlepsza wizytówka. Masz szansę pokazać w nim siebie. W unikalny sposób możesz podzielić się z odbiorcami wiedzą i doświadczeniem, które zdobywałaś przez lata. Wiedza ekspercka nie musi być przecież przekazywana w sposób akademicki. Możesz to zrobić po swojemu – z humorem, w formie opowiadań lub nawet komiksów. Ogranicza Cię tylko Twoja wyobraźnia.

Czasami dostaję pytania o to, jak długi powinien być e-book, to znaczy ile powinien mieć stron, żeby wyglądał profesjonalnie i budował autorytet. Moja odpowiedź jest prosta: e-book powinien mieć wystarczającą liczbę stron, żebyś przekazała to, co chcesz. Nie podam Ci żadnej magicznej liczby, bo taka nie istnieje. Niektórym wystarczają 23 strony, bo rzetelnie przedstawić temat, inni potrzebują 257. Nie ma reguły.

jak napisać ebook

|Niski próg wejścia

Niby żyjemy w czasach, gdy niemal wszystko da się zrobić bezkosztowo, bo wszystkiego można nauczyć z YT i rolek. Pytanie – czy zawsze warto. Bo stara prawda biznesowa jest taka, że jak nie płacisz pieniędzmi, to płacisz swoim czasem. Tu już musisz sama sobie policzyć, ile warta jest godzina Twojej pracy. I czy lepiej przeznaczyć tę godzinę na pracę z klientką (i zarobienie pieniędzy), czy na zdobywanie kolejnych umiejętności i certyfikatów.

Jeśli jednak zdecydujesz, że wolisz zlecić profesjonalistom dopracowanie Twojego produktu, to e-book wymaga stosunkowo niewielkich nakładów finansowych. Warto zainwestować w redakcję i korektę tekstu oraz skład, bo dzięki nim, będziesz mieć pewność, że dostarczysz najwyższą jakość. Twój e-book będzie wyglądał profesjonalnie, unikniesz dwuznaczności językowych i błędów, które nie są najlepszą wizytówką. Przy tekście o długości ok. 50 tys. znaków (to już całkiem pokaźny e-book) koszt tych usług to 1200-1500 zł. Czyli wystarczy, że sprzedasz 9-12 e-booków po 130 zł i zwrócą Ci się koszty.

|Zwiększenie bazy klientów

Wykorzystując e-book jako lead magnet, możesz w łatwy sposób rozbudować swoją listę mailingową i zwiększać bazę klientów. Dobrze napisane e-booki nadal są chętnie pobierane i bywają początkiem niejednej owocnej i długotrwałej współpracy.

Dlatego twórz e-booki do pobrania za darmo. Dzięki nim masz okazję podzielić się swoją wiedzą, pokazać umiejętności i zaprosić nowe osoby do swojego biznesu. Gratisowe e-booki potrafią też uruchomić marketing szeptany, a wiadomo, że nie ma nic cenniejszego niż polecenie.

Tu dwie ważne uwagi. Po pierwsze to, że dajesz coś za darmo, nie oznacza, że ma być gorszej jakości. Uważam, że szczególnie w przypadku lead magnetów trzeba zadbać o detale – to ma być przecież Twoja wizytówka, zachęta do współpracy. Po drugie, nie przesadzaj z ilością darmowych e-booków. Lepiej mieć 2-3 solidnie przygotowane i opracowane niż tonę średniej jakości e-booków, które nie wnoszą nic nowego w życie czytelników.

o czym pisać w e-bookach

|E-booki się opłacają

To dopiero część powodów, dla których wciąż opłaca się tworzyć e-booki. I jak zapewne wywnioskowałaś z tytułu, będzie ciąg dalszy. Jednak mam nadzieję, że już dziś obudziłam w Tobie iskierkę, która nie pozwoli zgasnąć pragnieniu napisania e-booka.

Bo to naprawdę nie jest żadne rocket sciene, szczególnie jeśli pozwolisz specjalistom od języka, składu czy grafiki pomóc sobie. Wierzę, że masz do opowiedzenia światu nie jedną inspirującą historię, że umiesz wesprzeć i poradzić, że potrafisz podnieść na duchu lub wskazać drogę. Nie wahaj się dłużej. Odpal laptop i zacznij pisać. Dalej już pójdzie!

💫 Zapraszam serdecznie, jeśli skończyłaś już pisać swój tekst. Wypoleruję go na błysk, zachowując to, co w nim najcenniejsze – Twój unikalny styl. 💫

SideMenu
SideMenu Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.