Dlaczego redakcja tekstów to must-have w Twojej marce osobistej?
Dlaczego redakcja tekstów to must-have w Twojej marce osobistej? Read More »
W świecie biznesu, pełnym strategii marketingowych, liczb i trendów, łatwo zapomnieć, że za każdą firmą stoją ludzie. A gdzie są ludzie, tam jest też miejsce na emocje, pasje i… serce. Ale czy w świecie biznesu można pisać z serca i jednocześnie osiągać sukces? Spoiler: tak, i to z wielką korzyścią! |Co to znaczy pisać z
Pisanie z serca w biznesie – czy to możliwe? Read More »
|Czym jest klątwa wiedzy? Klątwa wiedzy dopada osoby, które są ekspertami w danej dziedzinie. Czasami zapominają, że ludzie wokół nich mogą nie znać specjalistycznych terminów i zaawansowanych koncepcji, które dla specjalistów są oczywiste. Piszą w zbyt skomplikowany i zawiły sposób, przez co utrudniają zrozumienie treści. I tak mimo najlepszych intencji budują barierę między sobą a
Klątwa wiedzy, czyli dlaczego warto pisać prosto i jasno Read More »
Jak myślisz, które zdania są poprawne? Do ciasta potrzebujesz półtora litra mleka. Do ciasta potrzebujesz półtorej litra mleka. Czekaliśmy na ciebie już półtora godziny! Czekaliśmy na ciebie już półtorej godziny! |Zwycięzcami są… Do ciasta potrzebujesz półtora litra mleka. Czekaliśmy na ciebie już półtorej godziny! Właściwe użycie liczebnika półtora bywa nie lada wyzwaniem, szczególnie dla
Półtora czy półtorej? Read More »
Średnio raz na rok słyszę od biznesowych guru, że e-booki się skończyły. Że nie warto już inwestować czasu, energii i pieniędzy w tworzenie e-booków, bo teraz rządzą podcasty/rolki/tutoriale (zależy od guru 😉). Tymczasem moje doświadczenie płynące ze współpracy z różnymi autorami oraz obserwacja tego, co działa w przypadku marek osobistych pokazują, że e-booki nadal mają
Dlaczego warto pisać e-booki (cz. 1) Read More »
Zwroty przez co i dzięki czemu często są stosowane wymiennie. Wiele osób uważa, że znaczą dokładnie to samo. Ale tak nie jest. Sprawdź, jaka jest między nimi różnica i przestań popełniać popularny błąd. |Gdy wszystko dobrze się kończy Jeśli mamy szczęśliwy finał, to dzięki czemuś / dzięki czemu / dzięki komuś. I właśnie tego zwrotu
Jak unikać błędów w użyciu „dzięki czemu” i „przez co” Read More »
Dlaczego jedne e-booki odnoszą sukces, a inne spadają w otchłań niebytu? Dlaczego pewne publikacje rozchodzą się jak świeże bułeczki, podczas gdy inne bezskutecznie próbują przekonać do siebie czytelników?Pewnie trudno jednoznacznie odpowiedzieć na te pytania, ale szczęśliwe jest kilka rzeczy, które możesz zrobić, żeby Twój e-book miał większe szanse na sukces. I to nie są żadne
5 rzeczy, dzięki którym Twój e-book odniesie sukces Read More »
Przekonująco? Skutecznie? Perswazyjnie? Trzy razy tak. Landing page ma jasno określony cel – sprzedaje usługi lub produkty. Czasem służy też do budowania listy mailingowej. Więc oczywiście, że teksty na landing page powinny skutecznie przekonywać odbiorcę do zakupu lub pozostawienia maila. Żeby tekst mógł przekonać czytelnika, musi być przede wszystkim jasny i klarowny. Masz tylko kilka,
Jak pisać na landing page? Read More »
Landing page, czyli strona sprzedażowa, to niezwykle pomocne narzędzie w komunikacji ofert w biznesie online. W tym artykule znajdziesz 5 pomocnych wskazówek, które pomogą Ci zadbać o to, aby Twój landing page był skuteczny, czyli pomagał generować sprzedaż. Zanim przejdziemy dalej, chcę podkreślić, że w zależności od tego, co i komu sprzedajesz oraz w jakim
5 cech skutecznego landing page Read More »
Język neutralny płciowo nie jest jakimś chwilowym trendem czy ciekawostką, która za moment przeminie. Coraz powszechniejsza obecność niebinarnych form świadczy tylko o tym, że właśnie w tę stronę ewoluuje polszczyzna. Jeśli więc piszesz do różnych odbiorców, warto wiedzieć, jak zwracać się do czytelnika, używając nie tylko męskich form, choć to to właśnie rodzaj męski jest
Inkluzywność w tekstach, czyli 5 sposobów na zneutralizowanie języka Read More »