|co spisuję i redaguję

|chętnie zajmę się redakcją i/lub korektą Twoich:

Nieważne czy Twój e-book to kilkustronicowy lead magnet, czy kilkusetstronicowy poradnik – nie powinien mieć błędów językowych, za to powinien być czytelny i zrozumiały. Oddając swój e-book w moje ręce, możesz mieć pewność, że wypuścisz w świat pięknie lśniąca perełkę. Przekażesz czytelnikom dokładnie to, co chcesz i tak, jak chcesz.

To ważne, żeby przed publikacją w czasopiśmie, e-magazynie, na portalu internetowym czy własnym blogu sprawdzić tekst. Jako druga para oczu łatwiej znajdę literówki, dostawię brakujące przecinki (albo usunę zbędne) i wypatrzę możliwe niejasności. Dzięki temu, Twój tekst będzie dopracowany i chętnie czytany.

Niby krótkie, bywa że miałkie, czasami niezbyt serio, ale uwierz mi – brak przecinka potrafi całkowicie zmienić sens zdania. Gdy piszesz dużo na media społecznościowe, szczególnie gdy używasz ich do promowania swojego biznesu, pozwól mi zadbać o poprawny odbiór Twoich treści.

Strony internetowe to nasze wizytówki. Często to, jak wyglądają, decyduje o podjętej lub zaprzepaszczonej współpracy. I ja wiem, że treść jest ważniejsza od formy, ale… Forma też jest istotna. Językowa poprawność i jasny przekaz Twoich tekstów zachęcą osoby odwiedzające Twoją stronę, by pozostać na niej dłużej. A przecież o to chodzi, prawda?

Podziwiam kreatywność twórców kalendarzy i planerów. Już dawno przestały być tylko siatkami z dniami na dany tydzień, a stały się narzędziami do inspirowania czy skłaniania do autorefleksji. Przed oddaniem planera do druku upewnij się, czy nazwy świąt zaczynają się od właściwej litery (mała/wielka), czy zawsze tak samo zwracasz się do swojego odbiorcy, czy formatowanie jest jednolite… Jest jeszcze kilka rzeczy do weryfikacji. W każdej z nich chętnie Ci pomogę.

Przygotowanie szkolenia lub kursu to mnóstwo pracy. Opracowanie zagadnień, nagranie wystąpień, napisanie (lub spisanie) treści, że o późniejszej promocji i sprzedaży nie wspomnę. Przy tak ogromnej ilości zadań, pozwól się wesprzeć. Sprawdzę materiały, które przygotowujesz dla kursantek(-ów) i dopilnuję, żeby błędy językowe lub składu nie przeszkadzały im w nauce. Bo jakość to nie tylko wiedza, ale i sposób w jaki ją przekazujesz.

Ulotki, broszury, plakaty, katalogi, newslettery. Możliwości promowania mamy wiele. Świetnie! Jeśli przygotowujesz materiały promujące Twoją markę, zadbaj nie tylko o stronę merytoryczno-wizualną, ale też językową. Literówka, błąd ortograficzny lub sens zdania inny od zamierzonego (bo zabrakło przecinka) to nie jest to, co chcesz na początek pokazać klientowi, prawda?

To, co nam się dobrze słucha, znacznie różni się od tego, co nam się dobrze czyta. To, co nie razi (a przynajmniej nie tak mocno) w wypowiedzi ustnej, kole w oczy na kartce papieru czy monitorze. Dlatego zanim opublikujesz transkrypcję nagrania, pozwól mi ją udoskonalić. Doszlifuję i dostosuję tekst do miejsca, w którym ma się ukazać.

Jeśli Twój tekst nie wpisuje się w żaden z rodzajów wymienionych powyżej, to nie znaczy, że Ci nie pomogę. Zwyczajnie nie jestem w stanie wszystkiego tu wymienić. Daj znać, co napisałaś. Powiem Ci, co mogę dla Ciebie zrobić.

|chętnie spiszę dla Ciebie:

Fajnie rozmawia się z ludźmi. A jest jeszcze fajniej, gdy można skupić się na rozmowie zamiast na notowaniu tego, co mówi rozmówca. Szczęśliwie ktoś mądry wynalazł dyktafon. Korzystaj więc z dobrodziejstw techniki. Rozmawiaj, nagrywaj. Ja zajmę się spisaniem tego, co zostało powiedziane.

Nie każdy lubi pisać. Jeśli wolisz mówić, i tak łatwej przekazać Ci to, co masz do powiedzenia światu, to śmiało – nagrywaj się. Ja chętnie spiszę Twoje wypowiedzi. I Twoja książka lub e-book będą gotowe, by oddać się w ręce redaktorki.

Podstawowe narzędzie w badaniach jakościowych. Dzięki nagraniu wywiadu i następnie pracy z jego transkrypcją masz pewność, że nie umkną Ci żadne istotne informacje czy dane. Regularnie wstawione  stemple czasowe pozwalają łatwo znaleźć wybrany fragment nagrania. To wszystko ułatwia i przyspiesza Twoją pracę.

Transkrypcja jest niezwykle pomocnym narzędziem. Sięgnięcie do zapisu sesji ułatwia Ci analizę sytuacji oraz planowanie kierunku wsparcia. Transkrypty czarno na białym pokazują drogę, jaką przeszli Twoi klienci. Przydadzą Ci się również w procesie superwizji.

Lubimy słuchać podcastów. Podczas spacerów, sprzątania, gotowania, jazdy samochodem. A skoro są tak popularne, warto podkręcić ich zasięgi. Chętnie zrobię transkrypcję Twojego podcastu, żebyś mogła wykorzystać nagrane treści np. jako e-book, wpis na bloga, posty na media społecznościowe. Więcej informacji o tym, jak wykorzystać transkrypcję podcastu znajdziesz tutaj.

Wykorzystaj to, co już stworzyłaś. Spisaną treść webinaru możesz opublikować jako artykuł lub krótki e-book. Wiesz, że spora część Twoich odbiorców to wzrokowcy? Po wysłuchaniu nagrania lubią wracać do informacji, które łatwiej wyszukać w tekście. I pamiętaj o osobach niesłyszących. Też chcą poszerzać swoje horyzonty.

Czyli coś dla tych, dla których mówienie jest bardziej naturalne niż pisanie. Wystarczy, że nagrasz to, co masz do przekazania swoim klientom albo co chcesz opowiedzieć światu. Twoje nagranie zamienię na dobrze czytający się tekst.

SideMenu
SideMenu